Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Němčina jako další cizí jazyk po angličtině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882740" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Němčina jako další cizí jazyk po angličtině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola předkládá odpovědi na otázky spojené s problematikou dosahování mnohojazyčné kompetence u žáků v české škole, v níž se angličtina stává prvním vyučovacím jazykem. Tím se ostatní jazyky dostávají do zcela nové pozice, stávají se druhým, popř. třetím cizím jazykem. Na učitele klade tento trend nové nároky a pro ty z nich, kteří vyučují němčinu jako druhý cizí jazyk po angličtině, je zde nastíněn vliv angličtiny na němčinu z lingvistického hlediska, představeny jsou didaktické principy výukyněmčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině a nabídnuty konkrétní náměty pro pedagogickou praxi. - aktuální trendy ve výuce cizích jazyků - role emocí při učení - individuální zvláštnosti žáka při osvojování cizího jazyka - výběr výukových metod podle věku žáka - metoda tvůrčího psaní ve výuce cizího jazyka

  • Název v anglickém jazyce

    German as a next foreign language after English

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter provides answers to questions related to the issue of achieving multilingual skills by the students in Czech schools, where English is the first language taught. Therefore, other languages get into an entirely new position, becoming the second or third foreign language. This trend sets new requirements on the teachers and for those, who teach German as a second foreign language after English the influence of English on German from a linguistic point of view is outlined. New didactic principles of teaching German as a second foreign language after English are introduced here and concrete suggestions are offered for pedagogic practice. - current trends in teaching foreign languages - the role of emotions in learning - individual characteristics of a pupil when learning a new foreign language - choosing the teaching methods based on the age of the pupil - creative writing method in the teaching of a foreign language

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výuka cizích jazyků

  • ISBN

    978-80-247-3512-2

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    133-159

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly