Němčina jako další cizí jazyk po angličtině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882740" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882740 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Němčina jako další cizí jazyk po angličtině
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kapitola předkládá odpovědi na otázky spojené s problematikou dosahování mnohojazyčné kompetence u žáků v české škole, v níž se angličtina stává prvním vyučovacím jazykem. Tím se ostatní jazyky dostávají do zcela nové pozice, stávají se druhým, popř. třetím cizím jazykem. Na učitele klade tento trend nové nároky a pro ty z nich, kteří vyučují němčinu jako druhý cizí jazyk po angličtině, je zde nastíněn vliv angličtiny na němčinu z lingvistického hlediska, představeny jsou didaktické principy výukyněmčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině a nabídnuty konkrétní náměty pro pedagogickou praxi. - aktuální trendy ve výuce cizích jazyků - role emocí při učení - individuální zvláštnosti žáka při osvojování cizího jazyka - výběr výukových metod podle věku žáka - metoda tvůrčího psaní ve výuce cizího jazyka
Název v anglickém jazyce
German as a next foreign language after English
Popis výsledku anglicky
This chapter provides answers to questions related to the issue of achieving multilingual skills by the students in Czech schools, where English is the first language taught. Therefore, other languages get into an entirely new position, becoming the second or third foreign language. This trend sets new requirements on the teachers and for those, who teach German as a second foreign language after English the influence of English on German from a linguistic point of view is outlined. New didactic principles of teaching German as a second foreign language after English are introduced here and concrete suggestions are offered for pedagogic practice. - current trends in teaching foreign languages - the role of emotions in learning - individual characteristics of a pupil when learning a new foreign language - choosing the teaching methods based on the age of the pupil - creative writing method in the teaching of a foreign language
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výuka cizích jazyků
ISBN
978-80-247-3512-2
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
133-159
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—