Social marketing and social services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F20%3A43961515" target="_blank" >RIV/49777513:23330/20:43961515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11025/47240" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/47240</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social marketing and social services
Popis výsledku v původním jazyce
In the context of social services, social marketing can be used in relation to the public (in the sense of a wide and internally undifferentiated circle of people targeted by social marketing) in order to contribute to solving a selected social problem, as well as in relation to disadvantaged, excluded or marginalized people or groups. In this sense, social marketing is a suitable tool by which certain products, services or information are conveyed to people "on the fringes" of modern societies, which reard to the specific socio-cultural conditions in which they live. The opportunities of both of these positions for social marketing are presented in the text against the background of Act No. 108/2006 Coll. on Social Services, which forms the legislative framework for the activities of non-profit organizations that provide social services in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Social marketing and social services
Popis výsledku anglicky
In the context of social services, social marketing can be used in relation to the public (in the sense of a wide and internally undifferentiated circle of people targeted by social marketing) in order to contribute to solving a selected social problem, as well as in relation to disadvantaged, excluded or marginalized people or groups. In this sense, social marketing is a suitable tool by which certain products, services or information are conveyed to people "on the fringes" of modern societies, which reard to the specific socio-cultural conditions in which they live. The opportunities of both of these positions for social marketing are presented in the text against the background of Act No. 108/2006 Coll. on Social Services, which forms the legislative framework for the activities of non-profit organizations that provide social services in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000055" target="_blank" >TL02000055: Efektivní marketing jako nástroj konkurenceschopnosti a udržitelného rozvoje neziskových organizací poskytujících sociální služby</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Management of Non-profit Organizations in Cross-border Comparison
ISBN
978-3-86367-063-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
123-135
Název nakladatele
GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
ZOOM platform (online)
Datum konání akce
20. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—