World Englishes, English as a lingua franca, and literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F21%3A43961505" target="_blank" >RIV/49777513:23330/21:43961505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.routledge.com/Anglophone-Literature-in-Second-Language-Teacher-Education-Curriculum-Innovation/Quinn-Kleckova/p/book/9780367256524" target="_blank" >https://www.routledge.com/Anglophone-Literature-in-Second-Language-Teacher-Education-Curriculum-Innovation/Quinn-Kleckova/p/book/9780367256524</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4324/9780429288869" target="_blank" >10.4324/9780429288869</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
World Englishes, English as a lingua franca, and literature
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter reviews the existing research into literary creativity in global/World Englishes and focuses on the implications of such developments for the selection of works in SLTE / language-teacher training programs. A broader definition of the English canon is proposed which would also include literary works marked by multilingualisms, transculturalism, thus mirroring the current major usage of English, i.e. as a lingua franca.
Název v anglickém jazyce
World Englishes, English as a lingua franca, and literature
Popis výsledku anglicky
This chapter reviews the existing research into literary creativity in global/World Englishes and focuses on the implications of such developments for the selection of works in SLTE / language-teacher training programs. A broader definition of the English canon is proposed which would also include literary works marked by multilingualisms, transculturalism, thus mirroring the current major usage of English, i.e. as a lingua franca.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Anglophone literature in second-language teacher education : curriculum innovation through intercultural communication
ISBN
978-0-367-25652-4
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
162-174
Počet stran knihy
218
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
Londýn
Kód UT WoS kapitoly
—