Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A few populist statements don’t make a populist: the issue of corruption in (non-)populist communication of the Czech President Miloš Zeman

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F22%3A43962215" target="_blank" >RIV/49777513:23330/22:43962215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4337/9781802205534.00011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4337/9781802205534.00011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4337/9781802205534.00011" target="_blank" >10.4337/9781802205534.00011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A few populist statements don’t make a populist: the issue of corruption in (non-)populist communication of the Czech President Miloš Zeman

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on the issue of corruption in the communication of the Czech president Miloš Zeman, who is often called a populist. His communication is investigated in comparison to the communication of previous Czech presidents. The results show that (1) the occurrence of populist statements in Zeman’s communication is higher than in the case of the other presidents, but the populist statements are not dominant; (2) contrary to former presidents, corruption represents a far more important topic for Zeman; (3) Zeman is the president using the theme of corruption as a tool in the political struggle.

  • Název v anglickém jazyce

    A few populist statements don’t make a populist: the issue of corruption in (non-)populist communication of the Czech President Miloš Zeman

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the issue of corruption in the communication of the Czech president Miloš Zeman, who is often called a populist. His communication is investigated in comparison to the communication of previous Czech presidents. The results show that (1) the occurrence of populist statements in Zeman’s communication is higher than in the case of the other presidents, but the populist statements are not dominant; (2) contrary to former presidents, corruption represents a far more important topic for Zeman; (3) Zeman is the president using the theme of corruption as a tool in the political struggle.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Rise of Populism in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-1-80220-552-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    53-66

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Edward Elgar Publishing

  • Místo vydání

    Northampton

  • Kód UT WoS kapitoly