Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Culturally responsive educational practices: fostering diversity, equity, inclusion, and empathy through corpus-aided linguistic exploration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F24%3A43972343" target="_blank" >RIV/49777513:23330/24:43972343 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31120/24:00060588

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Culturally responsive educational practices: fostering diversity, equity, inclusion, and empathy through corpus-aided linguistic exploration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the integration of corpus-aided linguistic exploration into culturally responsive educational practices to promote diversity, equity, inclusion (DEI), and empathy. Culturally responsive education acknowledges and values students&apos; cultural backgrounds, while corpus linguistics offers tools to analyze linguistic patterns and social identities. Key methodologies include corpus compilation and analysis, data-driven learning, collaborative projects, and reflective practices. These approaches highlight linguistic diversity, address language bias, ensure equitable learning opportunities, and foster inclusive curriculum development. Challenges such as training, resource availability, student engagement, and ethical considerations are addressed. The integration of these practices enhances linguistic awareness, critical thinking, cultural sensitivity, and empathy, empowering educators and students to create more inclusive educational environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Culturally responsive educational practices: fostering diversity, equity, inclusion, and empathy through corpus-aided linguistic exploration

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the integration of corpus-aided linguistic exploration into culturally responsive educational practices to promote diversity, equity, inclusion (DEI), and empathy. Culturally responsive education acknowledges and values students&apos; cultural backgrounds, while corpus linguistics offers tools to analyze linguistic patterns and social identities. Key methodologies include corpus compilation and analysis, data-driven learning, collaborative projects, and reflective practices. These approaches highlight linguistic diversity, address language bias, ensure equitable learning opportunities, and foster inclusive curriculum development. Challenges such as training, resource availability, student engagement, and ethical considerations are addressed. The integration of these practices enhances linguistic awareness, critical thinking, cultural sensitivity, and empathy, empowering educators and students to create more inclusive educational environments.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Understanding Diversity, Equity &amp; Inclusion: Policies and Practices

  • ISBN

    978-93-94080-54-6

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    107-118

  • Počet stran knihy

    289

  • Název nakladatele

    Dominant Publishers &amp; Distributors Pvt Ltd

  • Místo vydání

    New Delhi

  • Kód UT WoS kapitoly