Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139044" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cse.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2024/11/73.pdf" target="_blank" >https://cse.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2024/11/73.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the impact of the Transatlantic Educators Dialogue (TED) Program on modern educational practices in schools across the US and Europe, analyzing survey results from participants. It highlights how global education shapes attitudes among students and educators. The TED Program aims to cultivate responsible, culturally aware global citizens through interdisciplinary learning that integrates diverse fields of knowledge. It promotes cultural, linguistic, and social competencies through international collaboration. Surveyed teachers and students report significant social and linguistic development, appreciating the chance to compare educational systems globally. Both data and testimonials underscore TED’s profound influence on international education, fostering personal growth and enhancing global citizenship.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the impact of the Transatlantic Educators Dialogue (TED) Program on modern educational practices in schools across the US and Europe, analyzing survey results from participants. It highlights how global education shapes attitudes among students and educators. The TED Program aims to cultivate responsible, culturally aware global citizens through interdisciplinary learning that integrates diverse fields of knowledge. It promotes cultural, linguistic, and social competencies through international collaboration. Surveyed teachers and students report significant social and linguistic development, appreciating the chance to compare educational systems globally. Both data and testimonials underscore TED’s profound influence on international education, fostering personal growth and enhancing global citizenship.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    7-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus