THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139044" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cse.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2024/11/73.pdf" target="_blank" >https://cse.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2024/11/73.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the impact of the Transatlantic Educators Dialogue (TED) Program on modern educational practices in schools across the US and Europe, analyzing survey results from participants. It highlights how global education shapes attitudes among students and educators. The TED Program aims to cultivate responsible, culturally aware global citizens through interdisciplinary learning that integrates diverse fields of knowledge. It promotes cultural, linguistic, and social competencies through international collaboration. Surveyed teachers and students report significant social and linguistic development, appreciating the chance to compare educational systems globally. Both data and testimonials underscore TED’s profound influence on international education, fostering personal growth and enhancing global citizenship.
Název v anglickém jazyce
THE IMPACT OF THE TRANSATLANTIC EDUCATORS DIALOGUE ON THE CONTEMPORARY EDUCATIONAL PROCESS IN SCHOOLS COLLABORATING IN THE UNITED STATES AND EUROPE
Popis výsledku anglicky
This article explores the impact of the Transatlantic Educators Dialogue (TED) Program on modern educational practices in schools across the US and Europe, analyzing survey results from participants. It highlights how global education shapes attitudes among students and educators. The TED Program aims to cultivate responsible, culturally aware global citizens through interdisciplinary learning that integrates diverse fields of knowledge. It promotes cultural, linguistic, and social competencies through international collaboration. Surveyed teachers and students report significant social and linguistic development, appreciating the chance to compare educational systems globally. Both data and testimonials underscore TED’s profound influence on international education, fostering personal growth and enhancing global citizenship.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
73
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
7-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—