Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International Higher Education Online Marketing: A Cross-Cultural Study Of Globe Clusters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F11%3A%230000016" target="_blank" >RIV/29142890:_____/11:#0000016 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/11:00038702

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International Higher Education Online Marketing: A Cross-Cultural Study Of Globe Clusters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education is dynamic global industry with highly competitive and developed market. Universities strive to communicate their international programs to impress prospective students interested in studying abroad. International education is provided in local environment and influenced by local culture and characteristics, however it might be perceived as a global product satisfying needs of students worldwide, attaining consistent positioning and referring to similar values on all markets. This studyaddresses a question, whether there is a difference between communicated characteristics of international programs among universities from various cultures. Websites of seventy universities coming from different GLOBE cultural clusters are analyzed through data-mining methods. The analysis suggests that marketing communications to international students do not stand on cultural grounds as there are only marginal differences between international program communications across the world.

  • Název v anglickém jazyce

    International Higher Education Online Marketing: A Cross-Cultural Study Of Globe Clusters

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education is dynamic global industry with highly competitive and developed market. Universities strive to communicate their international programs to impress prospective students interested in studying abroad. International education is provided in local environment and influenced by local culture and characteristics, however it might be perceived as a global product satisfying needs of students worldwide, attaining consistent positioning and referring to similar values on all markets. This studyaddresses a question, whether there is a difference between communicated characteristics of international programs among universities from various cultures. Websites of seventy universities coming from different GLOBE cultural clusters are analyzed through data-mining methods. The analysis suggests that marketing communications to international students do not stand on cultural grounds as there are only marginal differences between international program communications across the world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 17th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1335-1343

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Milan, Italy

  • Místo konání akce

    Milan, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku