The Rasch model in the motor ability testing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F03%3A00000005" target="_blank" >RIV/49777513:23420/03:00000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Rasch model in the motor ability testing
Popis výsledku v původním jazyce
The motor abilities are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to introduce the Rasch analysis in the context of motor ability testing. To investigate the usage of the Rasch model for the measurement of the motor ability the Brace test (BT) was chosen. One hundred and five university students aged from 19 to 24 years were the subjects. Test performance for all students on the BT was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The resu lts indicate that BT is relatively homogenous with respect to its content. In addition Rasch analysis in the evaluation of motor ability was examined. According to our results we can conclude that the Rasch model is very powerful instrument in the motor ability assessment.
Název v anglickém jazyce
The Rasch model in the motor ability testing
Popis výsledku anglicky
The motor abilities are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to introduce the Rasch analysis in the context of motor ability testing. To investigate the usage of the Rasch model for the measurement of the motor ability the Brace test (BT) was chosen. One hundred and five university students aged from 19 to 24 years were the subjects. Test performance for all students on the BT was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The resu lts indicate that BT is relatively homogenous with respect to its content. In addition Rasch analysis in the evaluation of motor ability was examined. According to our results we can conclude that the Rasch model is very powerful instrument in the motor ability assessment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP133" target="_blank" >GP406/02/P133: Modelování teoretických konceptů učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Human Kinetics
ISSN
1640-5544
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
99-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—