Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Rasch model in the motor ability testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F03%3A00000005" target="_blank" >RIV/49777513:23420/03:00000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Rasch model in the motor ability testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The motor abilities are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to introduce the Rasch analysis in the context of motor ability testing. To investigate the usage of the Rasch model for the measurement of the motor ability the Brace test (BT) was chosen. One hundred and five university students aged from 19 to 24 years were the subjects. Test performance for all students on the BT was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The resu lts indicate that BT is relatively homogenous with respect to its content. In addition Rasch analysis in the evaluation of motor ability was examined. According to our results we can conclude that the Rasch model is very powerful instrument in the motor ability assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    The Rasch model in the motor ability testing

  • Popis výsledku anglicky

    The motor abilities are essential for the execution of many motor tasks. The purpose of this study was to introduce the Rasch analysis in the context of motor ability testing. To investigate the usage of the Rasch model for the measurement of the motor ability the Brace test (BT) was chosen. One hundred and five university students aged from 19 to 24 years were the subjects. Test performance for all students on the BT was subjected to analysis for fit to a theoretical Rasch measurement model. The resu lts indicate that BT is relatively homogenous with respect to its content. In addition Rasch analysis in the evaluation of motor ability was examined. According to our results we can conclude that the Rasch model is very powerful instrument in the motor ability assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP133" target="_blank" >GP406/02/P133: Modelování teoretických konceptů učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Human Kinetics

  • ISSN

    1640-5544

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    99-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus