Český jazyk a literatura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F07%3A00504656" target="_blank" >RIV/49777513:23420/07:00504656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Český jazyk a literatura
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři podrobují analyze Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Zaměřují pozornost na očekávané výstupy v jednotlivých složkách předmětu český jazyk a literatura, tj. v jazykové výchově, komunikační a slohové výchově a v literární výchově, zdůrazňují však, že ve výuce se vzdělávací obsah jednotlivých složek vzájemně prolíná. Ve druhé části článku je navrženo 6 kroků k vytvoření kvalitní přípravy na vyučovací hodinu literární výchovy. Každý z autorů uvádí přípravu jedné vyučovací hodiny, založené na jeho vlastní výukové zkušenosti. Příprava na vyučovací hodinu jazykové složky předmětu využívá práci žáků i učitele s interaktivní tabulí Smart Board. Text je doplněn obrazy tabulí vytvořených v aplikaci Smart Notebook. Poslední část článku přináší formulář hospitačního záznamu náslechové hodiny a seznamuje s hledisky rozboru vyučovací hodiny.
Název v anglickém jazyce
Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
The authors analyze The Framework Education Programme for Elementary Education, especially the educational area Language and Language Communication. They describe the specific purposes for each of the three parts of the educational field Czech Language and Literature: Language, Communication and Composition and Literature. Nevertheless, the author stress the fact that the educational content of the individual parts is interconnected in the instruction. The second part of the article deals with 6 steps to developing a quality lesson plan. Each author brings a model lesson plan based on his/her own teaching experience. The lesson plan for teaching language utilizes Interactive Whiteboard Smart Board as a technology resource. The text is accompanied by Smart Notebook Software screenshots. In the last part of the article, the authors focus on Summary lesson analysis form. They bring a list of criteria for the Summary Lesson Analysis.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogická praxe
ISBN
978-80-7043-590-8
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
152
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—