Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474155" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eVwgjwJ1m8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slovotvorný rozbor v integrovaném vyučování českého jazyka a literatury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představí možnost integrace konkrétního jazykového učiva s literární výchovou. Prostřednictvím slovotvorného rozboru slov vybraných z živého autentického komunikátu by se žáci měli seznámit s možnostmi tvoření obyvatelských názvu. To následně usnadní porozumění významu a způsobu tvoření okazionalismů užitých v uměleckém textu. Cílem výukové situace je seznámit žáka k poznání zákonitostí tvoření nových slov češtině. Výuková jednotka tak za využití induktivního postupu rozvíjí komunikační a interpretační dovednosti žáků. Výukový plán autorka článku ověřila v praxi v hodině českého jazyka a literatury v 8. ročníku ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Word formation in integrated teaching of czech language and literature

  • Popis výsledku anglicky

    This paper will present the possibility of integrating a specific language subject matter with literary education. By means of word-forming analysis of words selected from authentic text, students should get familiar with the possibilities of creating resident names. This will subsequently facilitate the understanding of the meaning and method of creation of occasionalisms used in the fictional text. The aim of the lesson is to acquaint the students with the regularities of creating new words in Czech. Thus, the lesson develops students&apos; communication and interpretation skills using the inductive procedure. The author of the article verified the lesson plan in the Czech language and literature class in the 8th grade of elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    89-93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus