Jak čtou osmáci?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597210" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak čtou osmáci?
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje analýze recepce čítankových textů u žáků základní školy. Výsledky ukazují, že žáci nerozumí starším textům. Přes jazykovou bariéru se nejsou schopni dostat k jeho smyslu. Žáci potřebují číst především takové texty, kterým alespoň na základní úrovni rozumí, tj. jak adekvátní literatuou pro dospělé, tak také aktuální kvalitní literaturu pro mládež, která zpracovává i řadu životně náročných témat.
Název v anglickém jazyce
How do the Eighth Graders Read?
Popis výsledku anglicky
We analyse the reception of texts the students are exposed to in literature lessons. Our results show that students do not undestand older texts either as far as language is concerned or as far as the meaning is concerned. If older texts prevail in literature lessons, teaching literature fails to provide support for reading competences of students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
64-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—