Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estetické normy a výtvarná výchova

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F07%3A43897469" target="_blank" >RIV/49777513:23420/07:43897469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Estetické normy a výtvarná výchova

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na problematiku estetických norem ve výtvarné výchově, která je již delší dobu přehlížena. Nabízí se zde určitá metoda analýzy výuky výtvarné výchovy pro další diskuzi. Analýza je zaměřena na přenos a transformaci (neboli pohyb) estetických norem v samotném procesu vzdělávání. Používá dva hlavní nástroje. Prvním z nich je konceptová analýza, která je uplatňována v artefiletice. Druhý nástroj vychází ze strukturalistické teorie estetické normy, jak jí vypracoval Jan Mukařovský a dále rozpracovali jeho žáci. Jedná se o část teorie, která nám umožňuje identifikovat povahu a typ každé konkrétní estetické normy vtažené do zkoumané vyučovací jednotky.

  • Název v anglickém jazyce

    The visual art education and the aesthetic norms

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on an issue of aesthetic norms in visual art education that has been overlooked so far. It offers a method of analyzing art education lessons for further discussion. The analysis is focused on the transmission and the transformation(or the shifting) of the aesthetic norms in the very process of education. It uses two main instruments. The first one is a concept analysis that has been used in artefiletics. The second instrument stems from a structuralist theory of the aesthetic norm as it was developed by Jan Mukarovsky and further elaborated by his students. It is the part of the theory that allows us to identify a character and a type of every particular aesthetic norm engaged in the examined lesson.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktuální otázky zprostředkování umění

  • ISBN

    978-80-210-4371-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    134-142

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly