Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K otázce vizuální podobnosti ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F07%3A43897470" target="_blank" >RIV/49777513:23420/07:43897470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K otázce vizuální podobnosti ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá problematikou podobnosti mezi dvěma uměleckými díly. Na dvou příkladech vnímání jednoduchých obrázků je demonstrována možnost rozhodování o podobnosti a určení stupně identity. Vlastnosti samotného obrázku jsou definovány termínem "vizuální kvalita", účinek obrázku na diváka je popsán pojmem "výtvarná hodnota". Operace, které provádí divák při vnímání vizuální kvality a výtvarné hodnoty, jsou chápány jako komplementární způsoby re/konstrukce výtvarného vyjádření. Pečlivé rozlišování těchto procesů za cílem jejich porozumění jsou klíčovým tématem pro teorii a praxi výtvarného vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Question of visual resemblance in art education

  • Popis výsledku anglicky

    Article deals with problems of visual analogy between two art-works in art education. There are two illustrations of simple perceptual activities in the first part. Through these models we show deciding upon resemblance and degree of identity between twopictures. Characterizing of picture itself is labeled by a term "visual quality". Perceiving impression and emotions by observer of picture is describied in a term "art value". We present this actions as two complementary ways, how we re/construct the artefacts in game dimension. Knowledge about proces how subject meets artefact, about rules how meanings rise, is crucial for theory of art education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktuální otázky zprostředkování umění

  • ISBN

    978-80-210-4371-8

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    129-133

  • Počet stran knihy

    107

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly