Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the rasch analysis to improve evaluation of ball handling skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00503829" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00503829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using the rasch analysis to improve evaluation of ball handling skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to show how the Rasch model of Item Response Theory can be used to improve analysis of human movement e. g. the ball handling skills. The ball handling skills are important for both performance in physical education and performance in sport games. Many physical educators and coaches consider these skills to be the most important motor skills in motor development because they are the cornerstones of many games and activities. The ability to evaluate them is a critical teaching and coaching skill. The Rasch model should help to recognize the difficult critical features of the movement. Three hundred and fifteen children took part in this study (154 boys, 161 girls, age ranged from 5.98 to 10.76 years). The data were taken from Test of Gross Motor Development - 2. It has been found that applying the Rasch model can be both simple and practical since in its terms the most difficult critical features of ball handling skills were clearly identified.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the rasch analysis to improve evaluation of ball handling skills

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to show how the Rasch model of Item Response Theory can be used to improve analysis of human movement e. g. the ball handling skills. The ball handling skills are important for both performance in physical education and performance in sport games. Many physical educators and coaches consider these skills to be the most important motor skills in motor development because they are the cornerstones of many games and activities. The ability to evaluate them is a critical teaching and coaching skill. The Rasch model should help to recognize the difficult critical features of the movement. Three hundred and fifteen children took part in this study (154 boys, 161 girls, age ranged from 5.98 to 10.76 years). The data were taken from Test of Gross Motor Development - 2. It has been found that applying the Rasch model can be both simple and practical since in its terms the most difficult critical features of ball handling skills were clearly identified.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0168" target="_blank" >GA406/07/0168: Hodnocení poruch vývoje koordinace u dětí mladšího školního věku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sport Games in the Light of Empirical Research (Handball)

  • ISBN

    978-83-923081-7-4

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    74

  • Název nakladatele

    International Scientific Society of Sport Games

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly