Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00504734" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00504734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje vybrané situace ze skupinové artefiletické aktivity. Jejím námětem byl pohyb ve vymezeném prostoru a vnímání prožitku při jeho opakovaní. Po ukončení aktivity a shlédnutí jejího videozáznamu, následovala interpretace a reflektivní dialogmezi účastníky aktivity. V průběhu reflexe byly tematizovány jak osobní zážitky jednotlivých účastníků, tak její interpersonální rozměr, a dále přesahy do oblasti umění a kultury. O jednotlivých epizodách artefiletické aktivity je informováno z pozice pozorovatele (etic perspektiva) a z pozice samotných aktérů (emic perspektiva). V závěrečné části jsou doplněny rozpoznané souvislosti mezi osobními prožitky aktérů a jejich kulturním zobecněním ? vzdělávací motivy. Teprve jejich objevením a tematizací může být aktivita zasazena do rámce reflektivního zážitkového pojetí vzdělávání a stávat se podnětem k poučení a poznání.

  • Název v anglickém jazyce

    From action to reflection ? searching of educational motives

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution presents some selected situation of artefiletic activity. Subject of this activity was motion in a delimit space. Video recording of activity was showed to participants and becams a base of their reflection and interpretation. There are twoepistemological position in this action: observer (etic perspective) and participants notices (emic perspective). Comparision of this two position gives a data to categorization different versions of expressive game. To know a version of game can help todiscover educational motiv - distinquishable connection between participants preconcepts and culture generalization.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii

  • ISBN

    978-80-7290-415-0

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    318

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly