Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00504734" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00504734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje vybrané situace ze skupinové artefiletické aktivity. Jejím námětem byl pohyb ve vymezeném prostoru a vnímání prožitku při jeho opakovaní. Po ukončení aktivity a shlédnutí jejího videozáznamu, následovala interpretace a reflektivní dialogmezi účastníky aktivity. V průběhu reflexe byly tematizovány jak osobní zážitky jednotlivých účastníků, tak její interpersonální rozměr, a dále přesahy do oblasti umění a kultury. O jednotlivých epizodách artefiletické aktivity je informováno z pozice pozorovatele (etic perspektiva) a z pozice samotných aktérů (emic perspektiva). V závěrečné části jsou doplněny rozpoznané souvislosti mezi osobními prožitky aktérů a jejich kulturním zobecněním ? vzdělávací motivy. Teprve jejich objevením a tematizací může být aktivita zasazena do rámce reflektivního zážitkového pojetí vzdělávání a stávat se podnětem k poučení a poznání.
Název v anglickém jazyce
From action to reflection ? searching of educational motives
Popis výsledku anglicky
Contribution presents some selected situation of artefiletic activity. Subject of this activity was motion in a delimit space. Video recording of activity was showed to participants and becams a base of their reflection and interpretation. There are twoepistemological position in this action: observer (etic perspective) and participants notices (emic perspective). Comparision of this two position gives a data to categorization different versions of expressive game. To know a version of game can help todiscover educational motiv - distinquishable connection between participants preconcepts and culture generalization.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii
ISBN
978-80-7290-415-0
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
318
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—