Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children like it more but don't learn more: Effects of esthetic visual design in educational games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10379001" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10379001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/19:10379001

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bocH3ZrwNM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bocH3ZrwNM</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12701" target="_blank" >10.1111/bjet.12701</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children like it more but don't learn more: Effects of esthetic visual design in educational games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Little is known about what design elements in digital learning games enhance learning; especially in the case of child audiences. This study examines the effects of a learning game&apos;s visual design on perceived attractiveness and learning outcomes. We developed two visual designs for the game: one with supposedly high esthetic value and another with a low esthetic value. Participants (children between 9 and 11 years of age, N = 53) were randomly divided into two groups. Each group interacted with their assigned version for about 20 minutes and then evaluated its visual attractiveness without knowing about the other version. Then, they evaluated the attractiveness of the complementary version. As the next step, they evaluated both versions side-by-side. During the free-choice period, children could continue playing one of the game versions or a different game. They clearly preferred the high esthetic version in evaluations (d &gt; 0.86) and in the free-choice period (62% preferred the high esthetic version of the target game), but this did not improve their learning outcomes (comprehension: d = -0.59; transfer: d = -0.16). Possible explanations of this effect are discussed in terms of cognitive load theory and cognitive-affective theory of learning from media.

  • Název v anglickém jazyce

    Children like it more but don't learn more: Effects of esthetic visual design in educational games

  • Popis výsledku anglicky

    Little is known about what design elements in digital learning games enhance learning; especially in the case of child audiences. This study examines the effects of a learning game&apos;s visual design on perceived attractiveness and learning outcomes. We developed two visual designs for the game: one with supposedly high esthetic value and another with a low esthetic value. Participants (children between 9 and 11 years of age, N = 53) were randomly divided into two groups. Each group interacted with their assigned version for about 20 minutes and then evaluated its visual attractiveness without knowing about the other version. Then, they evaluated the attractiveness of the complementary version. As the next step, they evaluated both versions side-by-side. During the free-choice period, children could continue playing one of the game versions or a different game. They clearly preferred the high esthetic version in evaluations (d &gt; 0.86) and in the free-choice period (62% preferred the high esthetic version of the target game), but this did not improve their learning outcomes (comprehension: d = -0.59; transfer: d = -0.16). Possible explanations of this effect are discussed in terms of cognitive load theory and cognitive-affective theory of learning from media.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    British Journal of Educational Technology

  • ISSN

    0007-1013

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1942-1960

  • Kód UT WoS článku

    000478642900029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055755721