Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F21%3A00533029" target="_blank" >RIV/68081740:_____/21:00533029 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/21:10437240 RIV/00216208:11320/21:10437240 RIV/00216208:11210/21:10437240

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12489" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12489</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12489" target="_blank" >10.1111/jcal.12489</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study investigates affective‐motivational, attention, and learning effects of unexplored emotional design manipulation: Contextual animation (animation of contextual elements) in multimedia learning game (MLGs) for children. Participants (N = 134, Mage = 9.25, Grades 3 and 4) learned either from an experimental version of the MLG with a high amount of contextual animation or from an identical MLG with no contextual animation (control). Children strongly preferred (χ2 = 87.04, p < .001) and found the experimental version more attractive (p < .001, d = −1.11). No significant differences in overall enjoyment and learning outcomes were found. Attention differences, measured by dwell times and fixation durations, were small and reached only borderline significance (p = .035, d = −0.39). The implication is that contextual animation in MLG for children increases such instructional materials' attractiveness without compromising cognitive processes needed for learning, however, it does not lead to their higher instructional efficiency.

  • Název v anglickém jazyce

    Is contextual animation needed in multimedia learning games for children? An eye tracker study

  • Popis výsledku anglicky

    The present study investigates affective‐motivational, attention, and learning effects of unexplored emotional design manipulation: Contextual animation (animation of contextual elements) in multimedia learning game (MLGs) for children. Participants (N = 134, Mage = 9.25, Grades 3 and 4) learned either from an experimental version of the MLG with a high amount of contextual animation or from an identical MLG with no contextual animation (control). Children strongly preferred (χ2 = 87.04, p < .001) and found the experimental version more attractive (p < .001, d = −1.11). No significant differences in overall enjoyment and learning outcomes were found. Attention differences, measured by dwell times and fixation durations, were small and reached only borderline significance (p = .035, d = −0.39). The implication is that contextual animation in MLG for children increases such instructional materials' attractiveness without compromising cognitive processes needed for learning, however, it does not lead to their higher instructional efficiency.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Computer Assisted Learning

  • ISSN

    0266-4909

  • e-ISSN

    1365-2729

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    305-318

  • Kód UT WoS článku

    000574925900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092063559