Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customization in educational computer games and its effect on learning: Experimental study with primary school children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F21%3A00544073" target="_blank" >RIV/68081740:_____/21:00544073 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/21:10437241 RIV/00216208:11410/21:10437241 RIV/00216208:11210/21:10437241

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12576" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcal.12576</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/jcal.12576" target="_blank" >10.1111/jcal.12576</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customization in educational computer games and its effect on learning: Experimental study with primary school children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The instructional effects of customization features in child learning games have rarely been examined. This value-added study addresses the existing gap with regards to user-initiated cosmetic customization of environment elements (i.e., non-avatar customization). Participants (N = 143, Mage = 9.41) studied a biological topic for about 20 min: either using the experimental version of a learning game with customization features, or from a control version without them. Null results were found as concerns between-group differences: both for motivation-related variables and learning outcome measures. These findings indicate that user-initiated cosmetic customization features can be omitted by game designers, especially in settings where children are assigned specific instructional materials from which to study.

  • Název v anglickém jazyce

    Customization in educational computer games and its effect on learning: Experimental study with primary school children

  • Popis výsledku anglicky

    The instructional effects of customization features in child learning games have rarely been examined. This value-added study addresses the existing gap with regards to user-initiated cosmetic customization of environment elements (i.e., non-avatar customization). Participants (N = 143, Mage = 9.41) studied a biological topic for about 20 min: either using the experimental version of a learning game with customization features, or from a control version without them. Null results were found as concerns between-group differences: both for motivation-related variables and learning outcome measures. These findings indicate that user-initiated cosmetic customization features can be omitted by game designers, especially in settings where children are assigned specific instructional materials from which to study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-02532S" target="_blank" >GA19-02532S: Návrhové principy pro tvorbu výukových her pro děti</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Computer Assisted Learning

  • ISSN

    0266-4909

  • e-ISSN

    1365-2729

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1370-1382

  • Kód UT WoS článku

    000674240000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110761648