Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can narrative cutscenes improve home learning from a math game? An experimental study with children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10437242" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10437242 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/21:10437242

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fb1uOrj_iU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fb1uOrj_iU</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12939" target="_blank" >10.1111/bjet.12939</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can narrative cutscenes improve home learning from a math game? An experimental study with children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Little is known about the instructional effects of narrative framing elements in child learning games. In this study, second and third graders (M-age = 8.24) played one of two versions of a successful, commercial mathematical learning game at home for 2 weeks (N = 95; between-subject design). The versions differed in the presence/absence of a background story conveyed through comic cutscenes at the beginning and the end of the game. Results showed that children played the game intensively in both conditions: despite not being forced to do so. Plus, they also learned from the game. As expected, children assigned to the cutscenes condition interfaced with the cutscenes. However, no between-group difference was detected in pre-post learning gains, parent-reported engagement, self-reported enjoyment, time spent with the game and the number of solved in-game tasks (all |ds| &lt; 0.29). Altogether, no advantage or disadvantage from the narrative comic cutscenes was revealed.

  • Název v anglickém jazyce

    Can narrative cutscenes improve home learning from a math game? An experimental study with children

  • Popis výsledku anglicky

    Little is known about the instructional effects of narrative framing elements in child learning games. In this study, second and third graders (M-age = 8.24) played one of two versions of a successful, commercial mathematical learning game at home for 2 weeks (N = 95; between-subject design). The versions differed in the presence/absence of a background story conveyed through comic cutscenes at the beginning and the end of the game. Results showed that children played the game intensively in both conditions: despite not being forced to do so. Plus, they also learned from the game. As expected, children assigned to the cutscenes condition interfaced with the cutscenes. However, no between-group difference was detected in pre-post learning gains, parent-reported engagement, self-reported enjoyment, time spent with the game and the number of solved in-game tasks (all |ds| &lt; 0.29). Altogether, no advantage or disadvantage from the narrative comic cutscenes was revealed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    British Journal of Educational Technology

  • ISSN

    0007-1013

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    42-56

  • Kód UT WoS článku

    000526564400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083450021