Project-based learning alias learning for real life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00503753" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00503753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Project-based learning alias learning for real life
Popis výsledku v původním jazyce
The article is divided into two main parts. The first part is devoted to popularizing discourse on various aspects incident in the context with projects and recalls the creation of projectbased learning. The second part focuses on the problems of understanding of the differences between the project-based learning, the problem-based learning, the integrated thematic instruction and describes some research methods of the project-based learning. Finally, the article shows reflection on the possibility of combining the project-based learning with blended learning.
Název v anglickém jazyce
Project-based learning alias learning for real life
Popis výsledku anglicky
The article is divided into two main parts. The first part is devoted to popularizing discourse on various aspects incident in the context with projects and recalls the creation of projectbased learning. The second part focuses on the problems of understanding of the differences between the project-based learning, the problem-based learning, the integrated thematic instruction and describes some research methods of the project-based learning. Finally, the article shows reflection on the possibility of combining the project-based learning with blended learning.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů