Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00504466" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00504466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování si klade za cíl analyzovat nabídku a možnosti výukového využití softwarových systémů pro techniku mapování pojmů. Publikace představuje celkové možnosti a edukační přínos možností počítače a pojmových map vytvářených s jeho pomocí. Tyto systémy lze považovat za součást tzv. otevřených technologií, které podporují vlastní aktivitu a sebereflexi žáka a celkový rozvoj jeho metakognitivních aktivit. Autoři se na základě analýzyřady odborných studií a článků rozhodli popsat možnosti využití vybraných počítačových programů, které mohou být využity pro techniku mapování ve výuce. Využívání těchto programů (převážně bez nabídky předem vytvořené struktury učiva) k vlastním explorativním učebním činnostem a k usnadnění myšlenkových aktivit žáka je významná přednost, kterou by se všichni vzdělavatelé měli naučit používat ve prospěch žáka. Pro úplnost je třeba poznamenat, že velká řada těchto počítačových nástrojů je
Název v anglickém jazyce
Educational use of software systems for concept mapping technique
Popis výsledku anglicky
The monograph Educational use of software systems for concept mapping technique as a theoretical analysis of educational aspects of the concept mapping software describes the possibilities and benefits of programs for the conceptual mapping technique. Because this educational theme has not been systematically researched and analyzed in the Czech Republic by present days, authors want to inform researchers, educators and all interested Czech public with a range of applications offered in the world, including software specialized in the instructional using. The systematic reviewing study offers an actual survey of a number of graphic organizers, concept mapping software packages and tools that can be used as learning devices for knowledge elicitation andvisual representation, for brainstorming, instructional research etc. There are described various commercial tools focused on management and organizational practice such as software MindManager, MindGenius Business, SmartDraw OpenMind Bu
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1081" target="_blank" >GA406/06/1081: Teoretická východiska výukového využití programů pro mapování pojmů a jejich experimentální ověření v hypermediálním učebním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7043-631-8
Počet stran knihy
97
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—