Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher's communication competences as a part of pre-gradual preparation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00504674" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00504674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher's communication competences as a part of pre-gradual preparation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher's communication competence is an essential condition of the successful learning process. The effective communication skills can be learned. The skills which are necessary for public speaking are similar to skills which function in the interpersonal communication; they are just adapted and refined for more structured situations. The best way to master these skills is to combine the cognitive and skills approaches to education. That means to know the basic principles and to put them into practice.Such an activity-centred training emphasizes active participation, not passive absorption, and helps the future teachers to reach the required level of their communication competences.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's communication competences as a part of pre-gradual preparation

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher's communication competence is an essential condition of the successful learning process. The effective communication skills can be learned. The skills which are necessary for public speaking are similar to skills which function in the interpersonal communication; they are just adapted and refined for more structured situations. The best way to master these skills is to combine the cognitive and skills approaches to education. That means to know the basic principles and to put them into practice.Such an activity-centred training emphasizes active participation, not passive absorption, and helps the future teachers to reach the required level of their communication competences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemistyka

  • ISSN

    1642-9893

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus