Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project-Based Learning As a Way of Attracting Students to Natural Sciences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43896453" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43896453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project-Based Learning As a Way of Attracting Students to Natural Sciences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is topically divided into several parts. First of them is focused on main causes of young people's decreasing interest about natural sciences that is stated in a study with the name Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe. The next part is focused on the project-based learning as another way of attracting students to natural science studies and as an alternative to inquiry-based science education. This paper also presents an option of using project-based learning asa possible way to fulfill the most of student key competencies that are defined in General education plans (RVP) for first and second level of education. This fulfillment is a key in nowadays Czech education and therefore all alternatives are welcomed.

  • Název v anglickém jazyce

    Project-Based Learning As a Way of Attracting Students to Natural Sciences

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is topically divided into several parts. First of them is focused on main causes of young people's decreasing interest about natural sciences that is stated in a study with the name Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe. The next part is focused on the project-based learning as another way of attracting students to natural science studies and as an alternative to inquiry-based science education. This paper also presents an option of using project-based learning asa possible way to fulfill the most of student key competencies that are defined in General education plans (RVP) for first and second level of education. This fulfillment is a key in nowadays Czech education and therefore all alternatives are welcomed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů