Srovnání výsledků učení s využitím e-learningu a tištěného textu na příkladu anatomie rostlin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145760" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání výsledků učení s využitím e-learningu a tištěného textu na příkladu anatomie rostlin
Popis výsledku v původním jazyce
Alternativou k tradičním metodám a formám výuky je zavádění moderních vzdělávacích technologií, včetně e-learningu. Na katedře botaniky PřF UP v Olomouci byly vytvořeny v rámci projektů ESF OPVK e-learningové studijní opory zaměřené na anatomii a morfologii rostlin. Následně bylo provedeno testování efektivity výuky u studentů prvního ročníku učitelství biologie na příkladu tematického celku anatomie rostlin. Byly srovnávány skupiny studentů učících se rozdílným způsobem - pomocí e-learningu, tištěnéhotextu a kontrolní skupina, která byla testována bez přípravy. Na základě provedeného výzkumu lze konstatovat, že efektivita učení prostřednictvím e-learningu je srovnatelná s efektivitou učení z tištěných studijních materiálů.
Název v anglickém jazyce
Comparsion of learning results using e-learning and books focused on the example of the anatomy of plants
Popis výsledku anglicky
An implementation of modern educational technologies, included e-learning, is an alternative to traditional methods and forms of teaching. There where created (within projects of European Social Fund) e-learning study materials focused on the anatomy andmorphology of plants at the Department of Botany on Faculty of Science at Palacky University in Olomouc. After that, there were tested an efficiency of tuition the plant anatomy among students of the first year of teaching biology. There were compared the groups of students who learn in a different way - by e-learning, books and control group, which were tested without any preparation. Based on our research could be state, that efficiency of learning using e-learning methods is comparable to efficiencyof learning from books.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0007%2F01%2F01" target="_blank" >ED0007/01/01: Centrum regionu Haná pro biotechnologický a zemědělský výzkum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profesní příprava učitelů přírodovědných oborů
ISBN
978-80-244-3449-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
196-207
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
3. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—