Zkušenosti se zaváděním moderních vzdělávacích technologií v přípravě učitelů biologie na PřF UP v Olomouci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33158309" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33158309 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti se zaváděním moderních vzdělávacích technologií v přípravě učitelů biologie na PřF UP v Olomouci
Popis výsledku v původním jazyce
Charakteristickým rysem moderního pojetí výuky je zavádění inovativních vzdělávacích technologií využívajících především konstruktivistických a badatelských přístupů. Na katedře botaniky PřF UP v Olomouci, která garantuje studium učitelství biologie prostřední školy, byly vytvořeny interaktivní multimediální studijní opory (interaktivní plakáty, atlasy, multimediální výuková CD, e-learning). Zavádění těchto opor do výuky se ukázalo jako vhodná doplňující alternativa k tradičním vzdělávacím technologiímvycházejícím z transmisivního pojetí výuky. Velmi intenzivně je při přípravě budoucích učitelů biologie využíván e-learning, proto se autoři příspěvku zaměřili na testování efektivity výuky anatomie rostlin prostřednictvím e-learningu. Byly srovnávány tři skupiny studentů učících se rozdílným způsobem - pomocí e-learningu, tištěného textu a kontrolní skupina, která byla testována bez přípravy. Dále byly také zjišťovány názory studentů na studium v e-learningovém prostředí. Na základě pr
Název v anglickém jazyce
The experience with implementation of modern education technologies for future teachers of biology at Faculty of Science Palacký University Olomouc
Popis výsledku anglicky
A characteristic feature of the modern concept of education is the introduction of innovative educational technologies using constructivist and research approaches. At the Department of Botany Palacký University Olomouc, which guarantees the study of biology for future teachers for high schools were created interactive multimedia learning support (i.e. interactive posters, atlases, multimedia educational CD and e-learning). Implementation of these learning supports in teaching has, proved useful complementary alternative to traditional education technology based on trans missive approach to teaching. E-learning is very intensively used in the preparation of future teachers of biology, so authors of this paper focused on testing the effectiveness of teaching plant anatomy through e-learning. Three groups of students were compared of their different learning methods - first group studied using e-learning, second group using classical text book and thirty control group was tested without
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník statí z X. ročníku konference EDUCO
ISBN
978-80-263-0902-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
75-79
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Tatranská Štrba
Datum konání akce
30. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—