Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research On Multimedia Textbooks In the Czech Republic And Abroad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43915116" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43915116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research On Multimedia Textbooks In the Czech Republic And Abroad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of new teaching methods corresponding with current findings and modern didactic means initiated emergence of new forms of the educational materials. Multimedia coursebook is one of the materials mentioned which encompasses wide range of interactive, multimedia and hypermedia components. In the Czech Republic, many multimedia coursebooks are being introduced to market and the teacher must decide which one to choose. Many various aspects must be taken into account in process of choosing a coursebook, e.g. technical parameters, didactic equipment, control or quality of its individual parts. In case of common paper coursebooks, approved evaluation tools are known. Can these tools be used for electronic coursebooks as well? If yes, under what conditions? Should not we approach the multimedia coursebooks as common pedagogic software? The author has been dealing with possibilities of evaluating the multimedia coursebooks in practice as well as in theory and he presents some of pos

  • Název v anglickém jazyce

    Research On Multimedia Textbooks In the Czech Republic And Abroad

  • Popis výsledku anglicky

    Development of new teaching methods corresponding with current findings and modern didactic means initiated emergence of new forms of the educational materials. Multimedia coursebook is one of the materials mentioned which encompasses wide range of interactive, multimedia and hypermedia components. In the Czech Republic, many multimedia coursebooks are being introduced to market and the teacher must decide which one to choose. Many various aspects must be taken into account in process of choosing a coursebook, e.g. technical parameters, didactic equipment, control or quality of its individual parts. In case of common paper coursebooks, approved evaluation tools are known. Can these tools be used for electronic coursebooks as well? If yes, under what conditions? Should not we approach the multimedia coursebooks as common pedagogic software? The author has been dealing with possibilities of evaluating the multimedia coursebooks in practice as well as in theory and he presents some of pos

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical Creativity in School's Curricula with the Form of Project Learning "From Idea to the Product"- from the kindergarten to the technical faculty

  • ISBN

    978-961-6728-25-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    98-102

  • Název nakladatele

    Somaru

  • Místo vydání

    Ljubljana

  • Místo konání akce

    Portorož

  • Datum konání akce

    18. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku