Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43916494" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43916494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důležitým konceptem při osvojování motorických dovedností je tzv. rozptýlená praxe. Efekt kontextuální interference se zdůvodňuje tím, že paměť musí pracovat více intenzivně, a proto poskytuje vyšší efekt uchování motorických dovedností v paměti než praxe bloková. Pouze aktivní zapamato?vání pohybové dovednosti jí přiřazuje praktickou hodnotu pro budoucí využití v potřebných situacích. Cílem studie bylo porovnat úroveň osvojení a retence vybraných po?hybových dovedností ve sportovní gymnastice při použití dvou odlišných vyučo?vacích metod - blokové a rozptýlené praxe. Výzkumný soubor byl rozdělen do skupin dle předem stano?vených kritérií. Každá skupina vlastního výzkumu absolvovala nácvik shodných akrobatických cvičení jednou ze dvou rozdílných metod.Aplikace zvolených metod probíhala po dobu 2 měsíců, 1x týdně (celkem 80 pokusů). Po šesti mě?sících od zakončení nácviku proběhlo retenční testování. Před zahájením vlast?ního výzkumu byla provedena pilotní studie. Pro finální analýzu b

  • Název v anglickém jazyce

    Random practice - one of the factors of the motor learning process

  • Popis výsledku anglicky

    An important concept of acquiring motor skills is the ran?dom practice (contextual interference - CI). The explanation of the effect of contextual interference is that the memory has to work more intensively, and therefore it provides higher effect of motor skills retention than the block prac?tice. Only active remembering of a motor skill assigns the practical value for appropriate using in the future. The aim of this research was to determine the difference in how the motor skills in sport gymnasticsare acquired and retained using the two different teaching methods - blocked and random practice. The blocked and random practice on the three selected gymnastics tasks were applied in the two groups students of physical education (blocked practice - thegroup BP, random practice - the group RP) during two months, in one session a week (totally 80 trials). At the end of the experiment and 6 months after (retention tests) the groups were tested on the selected gymnastics skills. No signif

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    75-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus