Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika vyjadřování a hodnocení nefigurativní malby emocí u jedenáctiletých - didaktická analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917379" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika vyjadřování a hodnocení nefigurativní malby emocí u jedenáctiletých - didaktická analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek informuje o zjištěních z výzkumu nefigurativního výtvarného vyjádření pojmů emocí u dětí pátých ročníků ZŠ. Základní výzkumné otázky zní: Jak vysvětlit rozdíly v hodnocení provedeném žáky a kontrolní expertní skupinou? Lze vysvětlit pravidelnosti v interpretaci a hodnocení u žáků a expertů? Výzkum kombinuje kvalitativní metodiku analýzy s jednoduchými statistickými funkcemi. Na konkrétním příkladě hodnocení žákovské malby je vyložen fenomenologický model estetického zážitku, který tvoří interpretační rámec přístupu k obsahům díla. Cílem je lepší porozumění vztahů mezi fungováním expertního výtvarného díla ve vizuální kultuře a funkcemi žákovského díla v pedagogickém procesu výtvarné výchovy ve škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of expression and evaluation of non-figurative painting of emotions in eleven years old pupils - didactic analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper informs about partial conclusions from research of non-objective art expression concepts of emotion in five grades pupils. The based research issues are: How can we explain differences between assessment of pupils and experts? Is it possible toexplain regularity in interpretation and assessment in pupils and experts? Research combines qualitative method of analysis with simple statistic functions. In particular example of assesment pupil's painting is explained phenomenological model of esthetic experience. It functions as interpretative frame for access to art work contents. The goal is better underestanding functions of pupil's art work in education and expert work in visual culture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0945" target="_blank" >GA406/09/0945: Použití hypermédií a programů pro pojmové mapování a tvorbu storyboardů k analýze a rekonstrukci audiovizuálního sdělení v mediální výchově</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Children's Identity, Culture and Media in Visegrad Context : proceedings of the international academic conference

  • ISBN

    978-80-7043-504-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    150-155

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    15. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku