Problematika vyjadřování a hodnocení nefigurativní malby emocí u jedenáctiletých - didaktická analýza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917379" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika vyjadřování a hodnocení nefigurativní malby emocí u jedenáctiletých - didaktická analýza
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek informuje o zjištěních z výzkumu nefigurativního výtvarného vyjádření pojmů emocí u dětí pátých ročníků ZŠ. Základní výzkumné otázky zní: Jak vysvětlit rozdíly v hodnocení provedeném žáky a kontrolní expertní skupinou? Lze vysvětlit pravidelnosti v interpretaci a hodnocení u žáků a expertů? Výzkum kombinuje kvalitativní metodiku analýzy s jednoduchými statistickými funkcemi. Na konkrétním příkladě hodnocení žákovské malby je vyložen fenomenologický model estetického zážitku, který tvoří interpretační rámec přístupu k obsahům díla. Cílem je lepší porozumění vztahů mezi fungováním expertního výtvarného díla ve vizuální kultuře a funkcemi žákovského díla v pedagogickém procesu výtvarné výchovy ve škole.
Název v anglickém jazyce
Problems of expression and evaluation of non-figurative painting of emotions in eleven years old pupils - didactic analysis
Popis výsledku anglicky
The paper informs about partial conclusions from research of non-objective art expression concepts of emotion in five grades pupils. The based research issues are: How can we explain differences between assessment of pupils and experts? Is it possible toexplain regularity in interpretation and assessment in pupils and experts? Research combines qualitative method of analysis with simple statistic functions. In particular example of assesment pupil's painting is explained phenomenological model of esthetic experience. It functions as interpretative frame for access to art work contents. The goal is better underestanding functions of pupil's art work in education and expert work in visual culture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0945" target="_blank" >GA406/09/0945: Použití hypermédií a programů pro pojmové mapování a tvorbu storyboardů k analýze a rekonstrukci audiovizuálního sdělení v mediální výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Children's Identity, Culture and Media in Visegrad Context : proceedings of the international academic conference
ISBN
978-80-7043-504-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
150-155
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
15. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—