Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390887" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předkládané empirické studii je zkoumán proces interpretace uměleckých děl a to zejména ve vztahu mezi studentem/divákem, učitelem/lektorem či rodičem/prarodičem a uměleckým dílem. Pozornost je věnovaná prostoru pro hlasy žáků, jejich žité zkušenosti a rozvoji dovedností kritického diváka. Představeny jsou rozdíly mezi žákovskou, expertní a literární interpretací konkrétního uměleckého díla. Problém interpretace uměleckého díla je nahlížen ve vztahu k vizuální gramotnosti a kurikulárním dokumentům. Kulturální studia, vizuální studia a teorie výtvarné výchovy jsou profesionálním diskurzem zastřešujícím výzkum.

  • Název v anglickém jazyce

    The Process of Artwork Interpretation by the child's viewer

  • Popis výsledku anglicky

    In this empiric study I am mainly interested in the process of artwork interpretation. I explore this process especially in the relation between the student/viewer, the teacher/gallery lecturer/parent and the unique artwork itself. Cutlural studies, visual studies and theory of art education are the professional discourses, which are shielding my research. I am concerned with the didactic level of the teacher/lecturer/parent accompanying the student in a gallery. I focus especially on the process where the interpretation appears. I am also interested in the fact who creates this single interpretation. What is the space for pupils&apos; voices and their empirical and critical viewership? I focus on the differences between the student&apos;s and the expert&apos;s interpretation, where the experts are a team of professional art historians, curators, etc. At the same time, I deal with visual literacy and the relationship between curriculum and another discourses of art education

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    28-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus