Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390887" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390887 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem
Popis výsledku v původním jazyce
V předkládané empirické studii je zkoumán proces interpretace uměleckých děl a to zejména ve vztahu mezi studentem/divákem, učitelem/lektorem či rodičem/prarodičem a uměleckým dílem. Pozornost je věnovaná prostoru pro hlasy žáků, jejich žité zkušenosti a rozvoji dovedností kritického diváka. Představeny jsou rozdíly mezi žákovskou, expertní a literární interpretací konkrétního uměleckého díla. Problém interpretace uměleckého díla je nahlížen ve vztahu k vizuální gramotnosti a kurikulárním dokumentům. Kulturální studia, vizuální studia a teorie výtvarné výchovy jsou profesionálním diskurzem zastřešujícím výzkum.
Název v anglickém jazyce
The Process of Artwork Interpretation by the child's viewer
Popis výsledku anglicky
In this empiric study I am mainly interested in the process of artwork interpretation. I explore this process especially in the relation between the student/viewer, the teacher/gallery lecturer/parent and the unique artwork itself. Cutlural studies, visual studies and theory of art education are the professional discourses, which are shielding my research. I am concerned with the didactic level of the teacher/lecturer/parent accompanying the student in a gallery. I focus especially on the process where the interpretation appears. I am also interested in the fact who creates this single interpretation. What is the space for pupils' voices and their empirical and critical viewership? I focus on the differences between the student's and the expert's interpretation, where the experts are a team of professional art historians, curators, etc. At the same time, I deal with visual literacy and the relationship between curriculum and another discourses of art education
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
58/2018
Číslo periodika v rámci svazku
3-4/2018
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
28-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—