Multikulturní výchova v současné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917477" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní výchova v současné škole
Popis výsledku v původním jazyce
Multikulturní výchova jako vzdělávací oblast vymezená v Rámcovém vzdělávacím programu je rozptýlena do ostatních vzdělávacích oblastí. Přestože nebývá vyučována jako samostatný předmět, jedná se o zásadní oblast výchovy, která primárně zahrnuje zachovávání lidských práv pro všechny skupiny lidí bez ohledu na národnost, rasu, věk. pohlaví či sociální postavení; sekundárně pak zachovávání lidských práv pro všechny skupiny lidí bez ohledu na fyzické, duševní či společenské znevýhodnění. Příspěvek vychází zprojektu podporovaného MŠMT ČR, který se zaměřuje na využití účelově volených textů pro potřeby zvýšení multikulturní tolerance.
Název v anglickém jazyce
Multicultural Education at Contemporary School
Popis výsledku anglicky
Multicultural education as an education area defined in the Framework Education Program is disseminated in other education areas. Even if it is not taught as a separate subject, it is a fundamental area of education that firstly comprises protecting human rights for all groups of people regardless of nationality, race, age, gender or social status; secondly protecting human rights for all groups of people regardless of physical, mental or social disadvantage. The paper results from the project supportedby the Czech Ministry of Education which focuses on using selected texts to increase multicultural tolerance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Evropské pedagogické fórum 2012. Pedagogicko-psychologické aspekty výuky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-905243-2-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
563-569
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
3. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—