Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005230" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Společenská výchova, která souvisí s proklamací ideje rovnosti lidských bytostí a občanského principu a která má vést k naplňování proklamovaných normativně-etických ideálů rovnosti je v rámci kurikulární reformy vzdělávacího systému v ČR, koncipována zejména jako průřezové téma Multikulturní výchova (dále jen MKV). Koncept MKV v RVP pro ZV ale významně zaostává za dynamickými proměnami společnosti i současnými poznatky sociálních věd o těchto proměnách a aktuální sociální ?realitě?. Z pozice současnéhobádání v oblasti společenské diverzity tak koncept obsažený v RVP obsahuje mnohá dilemata. Z konceptu neadekvátního situaci mohou být také dedukovány edukační prostředky, které v mnoha ohledech mohou manipulovat obraz sociální ?reality? i originální identity účastníků edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    Curricular Conception of Multicultural Education as Social Diverzity Abnormalization

  • Popis výsledku anglicky

    Social education connected with idea of equality of human beings and civic rights is in the frame of curricular reform of educational system in Czech Rep. designed even as Multicultural Education. But its conception doesn´t accept recent dynamical socialchanges and even doesn´t follow current knowledge of the social science. The conception of Multicultural Education contains plenty of dillemas, connected mainly with manipulation of multiplied identities of participants of education and creation of false social reality picture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    23. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku