Multikulturní výchova jako problém aneb Od multikulturní výchovy k nedogmatickému a deetnizovanému prostoru pro adaptivní sebe-pojetí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00003130" target="_blank" >RIV/44555601:13430/06:00003130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní výchova jako problém aneb Od multikulturní výchovy k nedogmatickému a deetnizovanému prostoru pro adaptivní sebe-pojetí.
Popis výsledku v původním jazyce
Text upozorňuje na problémy spojené s teorií a praxí multikulturní a interkulturní edukace. Navzdory kritickému tónu, text nesměřuje k odmítnutí teorie a praxe interkulturního vzdělávání jako celku. Článek vyhledává dichotomie a úskalí konceptů multikulturní a interkulturní edukace a pokouší se otevřít širší sféru možných voleb.
Název v anglickém jazyce
Multicultural education as a problem
Popis výsledku anglicky
Multicultural education as a problem. ? The text point out the problems of theory and practice of the multicultural and intercultural education. In spite of critique, the text doesn?t aims to abnegation of theory and practice of intercultural education as such. Article looks up the dichotomy and risk factors in the concepts of multicultural and intercultural education and tries to open the wider sphere of possible choices.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia: Philosophical E-Journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
121-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—