Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33138767" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33138767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.
Popis výsledku v původním jazyce
The issue of multicultural education and intercultural education is currently one of the sensitive issues not only in the Czech Republic. The implementation of multicultural education in terms of primary school was established in response to the existence of a multicultural society. Multicultural education should operate as a means to solve problems arising from the cultural diversity in the educational reality. Because it is a new topic in Czech conditions is still inconsistency in both theory and practice. The aim of this paper is to present design strategies for teaching multicultural education applicable to the primary school and the possibility of monitoring the educational research.
Název v anglickém jazyce
Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.
Popis výsledku anglicky
The issue of multicultural education and intercultural education is currently one of the sensitive issues not only in the Czech Republic. The implementation of multicultural education in terms of primary school was established in response to the existence of a multicultural society. Multicultural education should operate as a means to solve problems arising from the cultural diversity in the educational reality. Because it is a new topic in Czech conditions is still inconsistency in both theory and practice. The aim of this paper is to present design strategies for teaching multicultural education applicable to the primary school and the possibility of monitoring the educational research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů Quaere 2012
ISBN
978-80-905243-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
856-861
Název nakladatele
Magnanimutas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
14. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—