Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33138767" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33138767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of multicultural education and intercultural education is currently one of the sensitive issues not only in the Czech Republic. The implementation of multicultural education in terms of primary school was established in response to the existence of a multicultural society. Multicultural education should operate as a means to solve problems arising from the cultural diversity in the educational reality. Because it is a new topic in Czech conditions is still inconsistency in both theory and practice. The aim of this paper is to present design strategies for teaching multicultural education applicable to the primary school and the possibility of monitoring the educational research.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of multicultural education and intercultural education is currently one of the sensitive issues not only in the Czech Republic. The implementation of multicultural education in terms of primary school was established in response to the existence of a multicultural society. Multicultural education should operate as a means to solve problems arising from the cultural diversity in the educational reality. Because it is a new topic in Czech conditions is still inconsistency in both theory and practice. The aim of this paper is to present design strategies for teaching multicultural education applicable to the primary school and the possibility of monitoring the educational research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů Quaere 2012

  • ISBN

    978-80-905243-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    856-861

  • Název nakladatele

    Magnanimutas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    14. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku