Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers Ideas about Multicultural Education in a Changing Society the case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F08%3A00000090" target="_blank" >RIV/00216208:11240/08:00000090 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/08:00000135

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers Ideas about Multicultural Education in a Changing Society the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution draws on Czech teachers ideas about multicultural education at a time when the teaching of multicultural education has become obligatory for primary and secondary schools. After describing the broader context within which this reform has taken place specifically, the transformation of the educational system and the changing ethnic mosaic of the Czech Republic. We present results of a qualitative research study of Czech teachers ideas about multicultural education. On 24th September 2004 a new School Act was adopted in the Czech Republic, changing both the structure and content of school education. One of the implications of the Act is the introduction of multicultural education (MCE) as an obligatory part of new curricula in primary and secondary schools. The process of education change of which the School Act is a part is undoubtedly very complex with many key players and many factors influencing its results. Teachers have a special significance in this process since

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers Ideas about Multicultural Education in a Changing Society the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution draws on Czech teachers ideas about multicultural education at a time when the teaching of multicultural education has become obligatory for primary and secondary schools. After describing the broader context within which this reform has taken place specifically, the transformation of the educational system and the changing ethnic mosaic of the Czech Republic. We present results of a qualitative research study of Czech teachers ideas about multicultural education. On 24th September 2004 a new School Act was adopted in the Czech Republic, changing both the structure and content of school education. One of the implications of the Act is the introduction of multicultural education (MCE) as an obligatory part of new curricula in primary and secondary schools. The process of education change of which the School Act is a part is undoubtedly very complex with many key players and many factors influencing its results. Teachers have a special significance in this process since

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Educational Research Journal

  • ISSN

    1474-9041

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2008

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus