Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevention of social problems facing marginalized groups in Czech schools - a starting point to educational social work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579413" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.clinicalsocialwork.eu/wp-content/uploads/2016/05/csw-01-2016-oprava-vol-7.pdf" target="_blank" >http://www.clinicalsocialwork.eu/wp-content/uploads/2016/05/csw-01-2016-oprava-vol-7.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prevention of social problems facing marginalized groups in Czech schools - a starting point to educational social work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focused on educational social work practice consequences, specifically prevention of xenophobia and racism in Czech primary and secondary schools. The findings are from a research conducted among teachers and students of both primary and secondary schools in Zlín, Olomouc and Moravia-Silesia Regions from September 2014 to June 2015. The aim was to explore on the attitudes of teachers and young students to the ideas of multiculturalism. The presented results focus on the way multicultural education is conceived and understood. With regard to the current migration situation, the approach of both teachers and the young students to members of ethnic or religious minorities, from which Roma were the most often reflected by the two groups, seems of key importance as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of social problems facing marginalized groups in Czech schools - a starting point to educational social work

  • Popis výsledku anglicky

    This study focused on educational social work practice consequences, specifically prevention of xenophobia and racism in Czech primary and secondary schools. The findings are from a research conducted among teachers and students of both primary and secondary schools in Zlín, Olomouc and Moravia-Silesia Regions from September 2014 to June 2015. The aim was to explore on the attitudes of teachers and young students to the ideas of multiculturalism. The presented results focus on the way multicultural education is conceived and understood. With regard to the current migration situation, the approach of both teachers and the young students to members of ethnic or religious minorities, from which Roma were the most often reflected by the two groups, seems of key importance as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Clinical Social Work

  • ISSN

    2222-386X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    28-38

  • Kód UT WoS článku

    000386530600005

  • EID výsledku v databázi Scopus