Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní vzdělávání jako nedogmatický a deetnizovaný prostor pro adaptivní dětské sebe-pojetí.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003129" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní vzdělávání jako nedogmatický a deetnizovaný prostor pro adaptivní dětské sebe-pojetí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvěk se zabývá problémem etnicity v edukačním procesu. Cílem textu je objasnit rozdíly v pojmech multikulturní a interkulturní vzdělávání a zároveň poukázat na rizika spojená s užíváním kategorie etnicita a skupinových vzdělávacích konceptů v tzv. multikulturní realitě pro vývoj dětské osobnosti a dětské sebe-pojetí.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Education as a space for adaptive children´s self-concept without dogma and ethnicity

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a problem of ethnicity in the process of education. The text tries to make clear the dichotomy between definition of multicultural and intercultural education. At the same time, text points out the risks connected with using a cathegory of ethincity and the risks of the simultaneous education concepts in so called multicultural reality for development of children´s personality and self-concept.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogicko-psychologické aspekty dětských pojetí

  • ISBN

    80-7044-740-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    31-36

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku