Interkulturní vzdělávání jako nedogmatický a deetnizovaný prostor pro adaptivní dětské sebe-pojetí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003129" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interkulturní vzdělávání jako nedogmatický a deetnizovaný prostor pro adaptivní dětské sebe-pojetí.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvěk se zabývá problémem etnicity v edukačním procesu. Cílem textu je objasnit rozdíly v pojmech multikulturní a interkulturní vzdělávání a zároveň poukázat na rizika spojená s užíváním kategorie etnicita a skupinových vzdělávacích konceptů v tzv. multikulturní realitě pro vývoj dětské osobnosti a dětské sebe-pojetí.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Education as a space for adaptive children´s self-concept without dogma and ethnicity
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a problem of ethnicity in the process of education. The text tries to make clear the dichotomy between definition of multicultural and intercultural education. At the same time, text points out the risks connected with using a cathegory of ethincity and the risks of the simultaneous education concepts in so called multicultural reality for development of children´s personality and self-concept.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogicko-psychologické aspekty dětských pojetí
ISBN
80-7044-740-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
31-36
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—