Edukace se zaměřením na soudobou problematiku multikulturalismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150426" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukace se zaměřením na soudobou problematiku multikulturalismu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předkládané studie je ozřejmit čtenáři limity multikulturního vzdělávání v České republice. Hlavní problém vidíme v nedostatečné opoře edukační multikulturní praxe na českých školách v teorii. V USA nebo v multikulturních společnostech rozvinutýchstátů EU se pod multikulturní výchovou rozumí koncept, který se zabývá diverzitou nejen etnickou, kulturní či jazykovou, ale také sociální, pohlaví či zdravotního postižení. V České republice se pod tímto konceptem rozumí téměř výlučně diverzita kulturně-etnická. Nepochopení cílů multikulturní výchovy pak často vede k vyostření společenského konfliktu namísto k solidaritě a toleranci, jak dokládají také analýzy mediální konstrukce reality.
Název v anglickém jazyce
Education with the main focus on the contemporary multicultural problems
Popis výsledku anglicky
The goal of our study is to present boundaries of multicultural education to readers in the Czech Republic. We see the main problem with a lack of support multicultural education practice at Czech schools in theory. The USA and multicultural society in developed countries of the EU understand multicultural education as a concept which deals with diversity, not only ethnic, but also cultural, language diversity and even sex or disability. But in the Czech Republic is understanding of this concept still "one track mind" focused on cultural-ethnic diversity. Misapprehension of multicultural goals often leads to the aggravation of a social conflict rather than solidarity and tolerance that is also confirmed by analysis of reality constructed by the media.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová sociálna edukácia človeka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách
ISBN
978-80-555-1155-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
92-101
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
3. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—