Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F09%3A%230000060" target="_blank" >RIV/60555670:_____/09:#0000060 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60555670:_____/09:#0000072
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě
Popis výsledku v původním jazyce
Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.
Název v anglickém jazyce
Multicultural education and its limits in creating awareness of own cultural and ethnic identity
Popis výsledku anglicky
Multicultural education is a relatively new educational concept. The inclusion of multicultural education is needed in education, its implementation is not easy. The aim of multicultural education is to lead individuals to understand cultural diversity and specificity of different ethnic, religious and racial groups. This paper examines the possibilities of education for their own ethnic and cultural anchoring, support individuals in the process of identification with his own etnic and cultural backgrounds. It represents the most significant findings from research on the degree of identification with the cultural and ethnic backgrounds, the relationship between real and perceived ethnicity and level of satisfaction with their own ethnicity. The questionnaire survey was carried out in 45 adolescents aged 15-20 years who experienced life in an institutional care.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální pedagogika ve střední Evropě ? současný stav a perspektivy
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
442-449
Název nakladatele
Institut mezioborových studií Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—