Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F09%3A%230000060" target="_blank" >RIV/60555670:_____/09:#0000060 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60555670:_____/09:#0000072

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural education and its limits in creating awareness of own cultural and ethnic identity

  • Popis výsledku anglicky

    Multicultural education is a relatively new educational concept. The inclusion of multicultural education is needed in education, its implementation is not easy. The aim of multicultural education is to lead individuals to understand cultural diversity and specificity of different ethnic, religious and racial groups. This paper examines the possibilities of education for their own ethnic and cultural anchoring, support individuals in the process of identification with his own etnic and cultural backgrounds. It represents the most significant findings from research on the degree of identification with the cultural and ethnic backgrounds, the relationship between real and perceived ethnicity and level of satisfaction with their own ethnicity. The questionnaire survey was carried out in 45 adolescents aged 15-20 years who experienced life in an institutional care.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální pedagogika ve střední Evropě ? současný stav a perspektivy

  • ISBN

    978-80-87182-08-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    442-449

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku