Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální pedagogika a Romové v perspektivě 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871357" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální pedagogika a Romové v perspektivě 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu. Její objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Tento pojem vyjadřuje existenci hluboké romské kultury, hodnotový obraz příslušníka romského národa i celých romských skupin. Současná škola nemůže prosazovat pouze svoji vlastí národní kulturu. V podmínkách multikulturních nemůže škola ani učitel nerespektovatani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Pedagogy and the Roma from perspective of the 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    The Romanic ethnic minority in the Czech Republic and Slovak Republic has a culture of its own. Its objective existence cannot be avoided by the school system or teachers themselves. Specific Romani culture is ROMIPEN in the Romani language. Contemporaryschools cannot make do with promoting their own ethnic culture alone. In today´s multicultural conditions, neither schools, nor teachers can ingnore the culture of individual ethnic minorities-and the Romani culture is no exception.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy sociální pedagogiky

  • ISBN

    978-80-7435-407-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    262-277

  • Název nakladatele

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    4. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku