Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871663" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Roma culture, education: pedagogical and andragogical view

  • Popis výsledku anglicky

    The Romani ethnic minority in the Czech Republic and Slovak Republic has a culture of its own. Its objective existence cannot be ignored by the school system or teachers themselves. Specific Romani culture is best expressed by a Romani concept that Romanihood - known as ROMIPEN in teh Romani language. Contemporary schools cannot make do with promoting their own ethnic culture alone. In today´s multicultural conditions, neither schools, non teachers can ignore the culture of individual ethnic minorities- and the Romani culture is no exception. Respect for the Romani culture and its preservation and development arereally important for the success of every teacher. When dealing with Romani pupils, the teachers´ respect for the Romani culture is a touchstone of the teacher´s pedagogic competence. His relations with the Romani parents of Romani students is a touchstone of professional competence in the area of multicultural andragogics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA HUMANICA

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus