Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871663" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Romové, kultura, výchova: pohled pedagogický a andragogický
Popis výsledku v původním jazyce
Romská národnostní menšina v České republice a ve Slovenské republice má svoji vlastní kulturu, jejíž objektivní existenci se nemůže vyhnout ani škola, ani učitelé. Tato specifická romská kultura se nejlépe vyjadřuje pojmem romství, v romštině ROMIPEN. Současná škola nemůže prosazovat pouze kulturu národní, ale v podmínkách multikulturních nemůže nerespektovat ani kulturu jednotlivých národnostních menšin. Včetně národnostní menšiny romské. Respektování romské kultury ve škole, její uchování a rozvoj zestrany školy a učitele, se stává reálným pomocníkem v úspěšné učitelské práci. Ve vztahu k romským žákům je respektování romské kultury výrazem pedagogické kompetence učitele a ve vztahu k romským rodičům romských žáků je projevem profesionální kompetence v oblasti multikulturní andragogiky.
Název v anglickém jazyce
Roma culture, education: pedagogical and andragogical view
Popis výsledku anglicky
The Romani ethnic minority in the Czech Republic and Slovak Republic has a culture of its own. Its objective existence cannot be ignored by the school system or teachers themselves. Specific Romani culture is best expressed by a Romani concept that Romanihood - known as ROMIPEN in teh Romani language. Contemporary schools cannot make do with promoting their own ethnic culture alone. In today´s multicultural conditions, neither schools, non teachers can ignore the culture of individual ethnic minorities- and the Romani culture is no exception. Respect for the Romani culture and its preservation and development arereally important for the success of every teacher. When dealing with Romani pupils, the teachers´ respect for the Romani culture is a touchstone of the teacher´s pedagogic competence. His relations with the Romani parents of Romani students is a touchstone of professional competence in the area of multicultural andragogics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA HUMANICA
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
38-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—