Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer-based testing as a full replacement of exam papers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43920385" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43920385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer-based testing as a full replacement of exam papers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to summarize the findings from researches in the area of computerbased testing (CBT) and to clarify the criteria that must be considered when choosing a particular CBT model. It also aims to inform about the degree into what extent is CBT based on computer-assisted teaching and to point out possible problems that may occur in the computer-based testing. This is connected with the usage of wide tasks and open questions. In the conclusion, the overview of the implementation of CBT into the centrally assigned and evaluated exams in the countries in which this test method is used is mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer-based testing as a full replacement of exam papers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to summarize the findings from researches in the area of computerbased testing (CBT) and to clarify the criteria that must be considered when choosing a particular CBT model. It also aims to inform about the degree into what extent is CBT based on computer-assisted teaching and to point out possible problems that may occur in the computer-based testing. This is connected with the usage of wide tasks and open questions. In the conclusion, the overview of the implementation of CBT into the centrally assigned and evaluated exams in the countries in which this test method is used is mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů