Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131793" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2249" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2249</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0292-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0292-2023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Popis výsledku v původním jazyce
The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.
Název v anglickém jazyce
Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Popis výsledku anglicky
The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788028002916
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Masaryk University Press
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—