Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are Students and Teachers Ready for Computer-based Language Exams? A Comparison of Test Mode Delivery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085648" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are Students and Teachers Ready for Computer-based Language Exams? A Comparison of Test Mode Delivery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The project explores language examinations administered by the Department of English and American Studies at the Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. The exams measure progress of the students at advanced and proficient levels of English during their first two semesters. This study compares and contrasts the pencil and paper and the computer-based versions of these exams. It attempts to identify possible differences in the two modes of administration, and primarily investigates students' as well as teachers' opinions and feelings re the two modes. The research approach adopted in this study can be characterized as a mixed one. The quantitative component comprises the analysis of students' test and questionnaire results and the qualitative data collection methods used include focus groups, hot feedback, and group level assessment. The study is still in progress, so the conclusions are not yet final but some tendencies in student and teacher opinions and preferences will be present

  • Název v anglickém jazyce

    Are Students and Teachers Ready for Computer-based Language Exams? A Comparison of Test Mode Delivery

  • Popis výsledku anglicky

    The project explores language examinations administered by the Department of English and American Studies at the Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. The exams measure progress of the students at advanced and proficient levels of English during their first two semesters. This study compares and contrasts the pencil and paper and the computer-based versions of these exams. It attempts to identify possible differences in the two modes of administration, and primarily investigates students' as well as teachers' opinions and feelings re the two modes. The research approach adopted in this study can be characterized as a mixed one. The quantitative component comprises the analysis of students' test and questionnaire results and the qualitative data collection methods used include focus groups, hot feedback, and group level assessment. The study is still in progress, so the conclusions are not yet final but some tendencies in student and teacher opinions and preferences will be present

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů