Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Language Examinations Ante, Interim, and Post COVID-19 : Trapped in the Culture of Trust?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131486" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-6227-0" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-6227-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-6227-0" target="_blank" >10.4018/978-1-6684-6227-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Language Examinations Ante, Interim, and Post COVID-19 : Trapped in the Culture of Trust?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter draws attention to different modes of language exam administration in the context of tertiary education. Student perceptions of computer-based written language exams in supervised and unsupervised settings and also oral language exams taken face-to-face and distantly form the focus of this research study. Overall, it describes language testing procedures which currently take place at a Department of English and American studies in the Czech Republic and details the necessary changes that needed to be implemented in order for the language exams to be administered distantly due to COVID 19. It depicts the benefits and drawbacks of testing the students in different modes as viewed by students. The final part looks into the future and outlines pedagogical implications based on the research outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    University Language Examinations Ante, Interim, and Post COVID-19 : Trapped in the Culture of Trust?

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter draws attention to different modes of language exam administration in the context of tertiary education. Student perceptions of computer-based written language exams in supervised and unsupervised settings and also oral language exams taken face-to-face and distantly form the focus of this research study. Overall, it describes language testing procedures which currently take place at a Department of English and American studies in the Czech Republic and details the necessary changes that needed to be implemented in order for the language exams to be administered distantly due to COVID 19. It depicts the benefits and drawbacks of testing the students in different modes as viewed by students. The final part looks into the future and outlines pedagogical implications based on the research outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emerging Practices for Online Language Assessment, Exams, Evaluation, and Feedback

  • ISBN

    9781668462270

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    21-38

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey (USA)

  • Kód UT WoS kapitoly