Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43921318" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43921318 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace představuje současnou komunikaci ve školním prostředí ve snaze přispět získanými poznatky k podrobnějšímu poznání její problematiky. Zabývá se mluveným projevem učitelů ve výukovém dialogu. Cílem práce je zhodnocení kvality učitelovy řeči ve smyslu kultivovanosti s ohledem na funkci učitele jako řečového vzoru a na srozumitelnost sdělení. Kultivovaný mluvený projev učitele je žádoucí, neboť významně působí na formování jazykového kódu žáků. Publikace se z tohoto důvodu zaměřuje na nejčastějšínedostatky učitelských komunikátů v rovině verbální a paraverbální, které snižují míru kultivovanosti učitelovy řeči. Zkoumá rovněž schopnost učitelů dodržovat spisovný standard mluveného jazyka v rovině zvukové, morfologické a lexikální.
Název v anglickém jazyce
Teacher's spoken language in educational communication
Popis výsledku anglicky
The work provides an actual view of communication at school with the effort to contribute to the actual state of knowledge in this field. It deals with the spoken Czech language presented by teachers during the time of school courses, especially in education dialogues. The aim of this work is to evaluate the quality of teachers' speech in the meaning of its cultivated form regarding to teachers' model role in school communication and intelligibility of their spoken performance. The cultivated teachers'speech is required with a view to its formative influence on pupils' language code. That is why the research is oriented to finding the main and most obvious imperfections (mistakes) in the field of verbal and nonverbal (sound) means declining the quality of teachers' speech. Also the teachers' ability to keep the standard spoken language code is inquired from the phonetic, morphological and lexical points of view.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-0283-0
Počet stran knihy
176
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—