Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43921318" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43921318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace představuje současnou komunikaci ve školním prostředí ve snaze přispět získanými poznatky k podrobnějšímu poznání její problematiky. Zabývá se mluveným projevem učitelů ve výukovém dialogu. Cílem práce je zhodnocení kvality učitelovy řeči ve smyslu kultivovanosti s ohledem na funkci učitele jako řečového vzoru a na srozumitelnost sdělení. Kultivovaný mluvený projev učitele je žádoucí, neboť významně působí na formování jazykového kódu žáků. Publikace se z tohoto důvodu zaměřuje na nejčastějšínedostatky učitelských komunikátů v rovině verbální a paraverbální, které snižují míru kultivovanosti učitelovy řeči. Zkoumá rovněž schopnost učitelů dodržovat spisovný standard mluveného jazyka v rovině zvukové, morfologické a lexikální.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's spoken language in educational communication

  • Popis výsledku anglicky

    The work provides an actual view of communication at school with the effort to contribute to the actual state of knowledge in this field. It deals with the spoken Czech language presented by teachers during the time of school courses, especially in education dialogues. The aim of this work is to evaluate the quality of teachers' speech in the meaning of its cultivated form regarding to teachers' model role in school communication and intelligibility of their spoken performance. The cultivated teachers'speech is required with a view to its formative influence on pupils' language code. That is why the research is oriented to finding the main and most obvious imperfections (mistakes) in the field of verbal and nonverbal (sound) means declining the quality of teachers' speech. Also the teachers' ability to keep the standard spoken language code is inquired from the phonetic, morphological and lexical points of view.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-0283-0

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy