Komunikační dovednosti učitele jako základ pedagogické komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43921118" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43921118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační dovednosti učitele jako základ pedagogické komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Komunikace (zvláště její mluvená podoba) je považována za základ pedagogické interakce. Zdokonalování komunikačních dovedností s cílem dosáhnout náležitého standardu komunikačních kompetencí je velmi důležité nejen pro učitele již působící ve školní praxi, ale také pro fázi jejich vysokoškolské přípravy. S ohledem na formativní vliv učitelova vyjadřování na jazykový kód žáků je v procesu výuky žádoucí kultivovaná řeč učitele. Proces kultivování zahrnuje rozvoj v oblasti verbálních prostředků stejně jako funkční využití prostředků zvukových a prostředků řeči těla. V současné jazykové situaci se role školy jako řečového vzoru (navzdory značnému vlivu médií) jeví jako jedinečná a nezastupitelná. Především z tohoto důvodu je v mluveném projevu učitele vyžadováno užívání kultivovaného jazykového kódu.
Název v anglickém jazyce
Teacher’s Communication Skills as a Base of Pedagogic Communication
Popis výsledku anglicky
Communication (especially its oral form) is considered as the basis of pedagogic interaction. Improving communication skills to achieve the required standard of communication competences is very important goal not only for real teachers at school but also for the period of their pregradual preparation. The cultivated teachers’ speech during the learning process is required with a view to its formative influence on pupils’ language code. The process of cultivation includes the development in the field of verbal means as well as the purposeful usage of acoustic and body language means. In the contemporary general language situation, the model role of school (despite a big influence of the media) seems to be unique and irreplaceable. That is the main reason why the cultivated teachers’ spoken language code is required.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
2213-2222
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
9. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—