Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F00%3A00000019" target="_blank" >RIV/61988987:17450/00:00000019 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/03:00000007
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny
Popis výsledku v původním jazyce
Spis vychází z analýzy videonahrávek a zvukových nahrávek charakterizujících jazykovou komunikaci ve školním prostředí. Školská komunikace je začleněna do širšího rámce se zaměřením na proměnlivé formy typických výpovědních funkcí. Vymezeny jsou podněcující složky ve výukovém dialogu (iniciátory komunikace) a dále prvky a momenty, které dialog narušují a brzdí (retardátory a blokátory komunikace). Autorka obhajuje komunikační princip od počátku školní výuky mateřštiny, mluvnice má posílit, povýšit schopnost dětí domlouvat se spisovným jazykovým kódem mateřštiny. Díky využití konkrétního jazykového materiálu a zařazení didaktických kapitol je spis použitelný také jako zdroj pro vysokoškolskou přípravu příštích učitelů mateřštiny.
Název v anglickém jazyce
Language Specifics of School Communication and Mother Tongue Teaching
Popis výsledku anglicky
The work is based on the analysis of school video and sound recordings that characterise the language communication in school situations. The school communication is incorporated into a larger context and concentrates on variable forms of typical expressive functions. The author specifies stimulation components of teaching dialogue (initiators of the communication) and retarding and blocking components. She defends the communikcation principle of mother tongue teaching at school from its start, grammarshould strengthen the children\'s ability to use the standard language code of the mother tongue. Thanks to inclusion of the language material and didactic chapters. the work can be used as a source for university studies of the future mother tongue teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7042-175-4
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—