Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F00%3A00000019" target="_blank" >RIV/61988987:17450/00:00000019 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/03:00000007

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spis vychází z analýzy videonahrávek a zvukových nahrávek charakterizujících jazykovou komunikaci ve školním prostředí. Školská komunikace je začleněna do širšího rámce se zaměřením na proměnlivé formy typických výpovědních funkcí. Vymezeny jsou podněcující složky ve výukovém dialogu (iniciátory komunikace) a dále prvky a momenty, které dialog narušují a brzdí (retardátory a blokátory komunikace). Autorka obhajuje komunikační princip od počátku školní výuky mateřštiny, mluvnice má posílit, povýšit schopnost dětí domlouvat se spisovným jazykovým kódem mateřštiny. Díky využití konkrétního jazykového materiálu a zařazení didaktických kapitol je spis použitelný také jako zdroj pro vysokoškolskou přípravu příštích učitelů mateřštiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Specifics of School Communication and Mother Tongue Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The work is based on the analysis of school video and sound recordings that characterise the language communication in school situations. The school communication is incorporated into a larger context and concentrates on variable forms of typical expressive functions. The author specifies stimulation components of teaching dialogue (initiators of the communication) and retarding and blocking components. She defends the communikcation principle of mother tongue teaching at school from its start, grammarshould strengthen the children\'s ability to use the standard language code of the mother tongue. Thanks to inclusion of the language material and didactic chapters. the work can be used as a source for university studies of the future mother tongue teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-7042-175-4

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy