Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43922289" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43922289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tvorba a úprava textů je důležitou součástí výbavy každého vysokoškolského studenta. Jde o dovednost, s níž by měl v ideálním případě do terciárního stupně studia již vstupovat, protože patří k základním prvkům počítačové gramotnosti. Na základě výsledků předmětu Úvod do zpracování textových informací v prvním semestru jsme zkoumali, nakolik je tento předpoklad naplněn u studentů oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání v závislosti na formě studia. Východiskem bylo zjištění, že nebyla prokázána závislost formy studia na potřebě kontaktu s učitelem a na předchozí zkušenosti s e-kursem. Nejdůležitějším zjištěním je, že se neprokázal vliv formy studia na zisk zápočtu. Závislost formy plnění a úspěšného plnění úkolů na první pokus se projevila pouze u poloviny úkolů. U prvního úkolu nebyl v oblasti skutečné počítačové gramotnosti zaznamenán vliv znalostí na dovednosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Text-editing skills as part of the computer literacy the students of computer science

  • Popis výsledku anglicky

    Creating and editing texts is an important part of the equipment of each university student. It is the skill with which the student should enter into tertiary study, because one of the basic elements of computer literacy. Based on results of the subject in the first semester of Introduction to Text Information Processing, we examined how much this assumption fulfilled by the students of Information Technologies in EDU depending on the form of study. The starting point was the finding that it was not positive correlation study at the need for contact with the teacher, and previous experience with e-course.The most important finding is that it is shown not to affect the form of study to gain credit. Dependence forms of fulfillment and successful execution of the tasks on the first attempt resulted in only half of the tasks. For the first task was not in actual computer literacy an effect of knowledge on skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2014. Vol IV : recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1114-1123

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku