Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43922289" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43922289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dovednost úpravy textů jako součást počítačové gramotnosti studentů informatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Tvorba a úprava textů je důležitou součástí výbavy každého vysokoškolského studenta. Jde o dovednost, s níž by měl v ideálním případě do terciárního stupně studia již vstupovat, protože patří k základním prvkům počítačové gramotnosti. Na základě výsledků předmětu Úvod do zpracování textových informací v prvním semestru jsme zkoumali, nakolik je tento předpoklad naplněn u studentů oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání v závislosti na formě studia. Východiskem bylo zjištění, že nebyla prokázána závislost formy studia na potřebě kontaktu s učitelem a na předchozí zkušenosti s e-kursem. Nejdůležitějším zjištěním je, že se neprokázal vliv formy studia na zisk zápočtu. Závislost formy plnění a úspěšného plnění úkolů na první pokus se projevila pouze u poloviny úkolů. U prvního úkolu nebyl v oblasti skutečné počítačové gramotnosti zaznamenán vliv znalostí na dovednosti.
Název v anglickém jazyce
Text-editing skills as part of the computer literacy the students of computer science
Popis výsledku anglicky
Creating and editing texts is an important part of the equipment of each university student. It is the skill with which the student should enter into tertiary study, because one of the basic elements of computer literacy. Based on results of the subject in the first semester of Introduction to Text Information Processing, we examined how much this assumption fulfilled by the students of Information Technologies in EDU depending on the form of study. The starting point was the finding that it was not positive correlation study at the need for contact with the teacher, and previous experience with e-course.The most important finding is that it is shown not to affect the form of study to gain credit. Dependence forms of fulfillment and successful execution of the tasks on the first attempt resulted in only half of the tasks. For the first task was not in actual computer literacy an effect of knowledge on skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2014. Vol IV : recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
ISBN
978-80-87952-04-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1114-1123
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—