Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artefiletika - expresivní tvorba ve službě osobnostnímu rozvoji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924526" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Artefiletika - expresivní tvorba ve službě osobnostnímu rozvoji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text ve stručném přehledu objasňuje koncepci artefiletiky jakožto výchovného pojetí, jehož hlavním výchovným nástrojem je expresivní tvorba ve spojení s reflexí v dialogu. V první části příspěvku jsou vyložena myšlenková východiska i historické podmínky,z nichž koncepce artefiletiky vyrůstala, se zvláštním ohledem k pedagogickému konstruktivismu, Broudyho myšlence filetického modelu výchovy a tradicím analytického přístupu v estetice anebo filosofii. Druhá část je věnována výkladu klíčových pojmů pro interpretování a explikaci výchovných procesů v artefiletické praxi, Jednak v rámci typologie symbolizace N. Goodmana jedna v původním artefiletické terminologii zážitkových komponent. Prostřednictvím uvedené terminologie je rozebírána souvislost mezi artefiletickým pojetím exprese a modelem mentalizace psychoanalytických autorů Fonagyho a Targetové.

  • Název v anglickém jazyce

    Artephiletics - Expressive art in the service of personality development

  • Popis výsledku anglicky

    Artphiletics - Expressive art in the service of personality development. This text offers a brief account of the premises and some of the main features of artphiletics as an educational concept involving expressive art as its main educational tool in combination with critical reflection via dialogue. The first part of the article sets out the intellectual starting points and historical conditions from which the conception of artphiletics has developed in Czech educational circles. The second part of thearticle is devoted to analysis of some of the main principles of expressive symbolisation. It introduces and discuss the key concepts for the description and explication of educational processes in artphiletics praxis. For the interpretation of praxis artphiletics makes use of both the conceptual apparatus provided by N. Goodman's typology of symbolisation and its own original artphiletics terminology of what are known as experiential components, which make it possible to analyse educat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    259-276

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus