Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Auden International: Place, Language, and Cold-War Poetry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924676" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Auden International: Place, Language, and Cold-War Poetry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This essay argues that there is a tension in W. H. Auden's postwar poetry between his desire to speak for his epoch and his imaginative engagement in the particular landscapes and cultures of Ischia and Kirchstetten, where he had summer houses. He employed his "epochal" style (the construction of a universal self, references to generic land- and cityscapes that blur national distinctions, his assumption that certain crises and preoccupations are shared across the globe, his development of what John Fuller refers to as a "generalized symbolic form" in his poetry), in major sequences such as "Thanksgiving for a Habitat" and "Bucolics." Countering this was his involvement in the local culture of Kirchstetten, as evidenced for instance in poems like "Whitsunday in Kirchstetten," "Elegy," and "Josef Weinheber." These poems are indices of conflicting forces in his imagination: the ambition to write an all-encompassing poetry of the "age" and the "world," and an attention to the details of ex

  • Název v anglickém jazyce

    Auden International: Place, Language, and Cold-War Poetry

  • Popis výsledku anglicky

    This essay argues that there is a tension in W. H. Auden's postwar poetry between his desire to speak for his epoch and his imaginative engagement in the particular landscapes and cultures of Ischia and Kirchstetten, where he had summer houses. He employed his "epochal" style (the construction of a universal self, references to generic land- and cityscapes that blur national distinctions, his assumption that certain crises and preoccupations are shared across the globe, his development of what John Fuller refers to as a "generalized symbolic form" in his poetry), in major sequences such as "Thanksgiving for a Habitat" and "Bucolics." Countering this was his involvement in the local culture of Kirchstetten, as evidenced for instance in poems like "Whitsunday in Kirchstetten," "Elegy," and "Josef Weinheber." These poems are indices of conflicting forces in his imagination: the ambition to write an all-encompassing poetry of the "age" and the "world," and an attention to the details of ex

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Rainbow of American Poetry : Proceedings of the 18th International Colloquium of American Studies

  • ISBN

    978-80-244-4360-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    157-184

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    25. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku